Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Słupy i bramy sygnalizacyjne – jakie są podstawowe ich odmiany

Nowoczesna drogowa infrastruktura złożona jest z wielu różnych elementów. Oprócz jezdni dla pojazdów oraz chodników obok nich niezwykle istotne będzie też całe wyposażenie dodatkowe, którego niejednokrotnie nie dostrzega się nawet. Na przykład to dotyczy sygnalizacji świetlnej i znaków, które są odpowiedzialne za sterowanie ruchem. Szczególnie sygnalizacja pełni niezwykle istotne zadanie, gdyż bez niej we wszystkich ruchliwych miejscach na skrzyżowaniach zrobiłby się kompletny chaos.

Ale o ile każdy z kierowców doskonale zna różnego rodzaju sygnalizatory, to już temu, w jaki sposób są one umocowane już się raczej uwagi nie zwraca. A to tak naprawdę także niezwykle istotny element związany z drogami, od jakiego przecież naprawdę dużo zależy. Chociażby w temacie zapewnienia bezpieczeństwa. Sygnalizatory mogą ważyć nawet kilkanaście kilo, dlatego niezwykle istotne będzie ich właściwe zamocowanie, tak żeby nic nie mogło się stać podczas porywistych wiatrów.

Najczęściej wykorzystuje się w tym celu różnego rodzaju słupy, na jakich się przykręca same sygnalizatory ze światłami, jak również i szereg innych elementów. Często zakładane są przykładowo elektroniczne tablice, znaki drogowe, kamery czy czujniki ruchu. To dodatkowo zwiększa obciążenia, na co muszą zwrócić uwagę projektanci. Współczesne słupy sygnalizacyjne wykonywane są najczęściej z wytrzymałej, mocnej stali, zabezpiecza się je dobrze przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych. Przy ulicach o małym natężeniu ruchu w wielu przypadkach stosuje się jedynie pojedynczy słup, do którego zostaje przykręcony moduł ze światłami. Jeżeli będzie szersza ulica, to na słupie mogą się pojawić dodatkowe ramiona w poziomie, z możliwością regulacji ich położenia. Umożliwia to montowanie świateł centralnie nad pasami ruchu, dzięki czemu oznakowanie świetlne będzie jednoznaczne dla kierowców. W przypadku kilku pasów często dużo lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, z kolei one składają się z dwóch słupów z każdej strony jezdni i poprzeczki w poziomie.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.